هایپر تره بار | پیچ آبجویی

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: پیچ آبجویی

نام انگلیسی: coral honeysuckle, trumpet honeysuckle, scarlet honeysuckle

نام علمی: Lonicera sempervirens

خانواده: Caprifoliaceae

مشخصات:

پیچ آبجویی گونه ای از گیاهان گلدار است که بومی شرق ایالات متحده است. این گیاه به دلیل مقاومت بسیارش می تواند در بسیاری از مناطق آب و هوایی رشد کند. پیچ آبجویی همچون پیچ امین الدوله از خانواده لونیسرا بوده و بسیاری از خصوصیات آن مشابه پیچ امین الدوله است. گیاه پیچ آبجویی بیشتر به عنوان گیاهی زینتی برای پوشش پرچین ها و رواق ها، و یا برای جذب پروانه ها، زنبور هاو پرندگان پرورش داده می شود. این گیاه همچنین میزبان کرم های ابریشم بهاری و پروانه شهد خوار است. پیچ آبجویی چندین رقم مختلف دارد که از نظر رنگ گل با هم تفاوت دارند. از جمله رقم ‘Magnifica’ که گلهای آن قرمز رنگ دارد که سطح داخل آن زرداست ، رقم “Sulphurea” که گل های زرد رنگ دارد و رقم “Superba” که گلهای قرمز روشن تولید می کند.
پیچ آبجویی یک پیچ رونده است که تا ارتفاعی حدود ۶ متر یا بیشتر رشد می کند. برگهای پیچ آبجویی به صورت جفت و در جهت های مخالف یکدیگر و بیضی شکل هستند. این برگها تا ۵ سانتیمتر طول و ۴ سانتی متر عرض مشاهده می شوند. برگهایی که بلافاصله در زیر گلها قرار میگیرند به هم چسبیده هستند، در یک شکل دوار کامل دور شاخه در پایه گل ها قرار می گیرند. گلهای پیچ آبجویی درخوشه های چندتایی و اغلب در سه گروه یا بیشتر روی ساقه تولید می شوند.این گلهای باریک قیفی شکل به طول ۵ سانتیمتر رشد می کنند که پنج گلبرگ کوچک در نوک گل باز میشوند تا در معرض گرده افشانی قرار بگیرند. پیچ آبجویی تاثیر بسزایی در گرده افشانی باغات دارد بطوری که پروانه های شهد خوار و زنبور ها از اواسط بهار (از گلهای قرمز روشن) تا پاییز (از گلهای صورتی مایل به قرمز)گرده افشانی می کنند.
پیچ آبجویی در مناطق معتدله گرم گیاهی همیشه سبز است و در آب و هوای سردتر خزاندار و برگریز است. به همین دلیل در نام علمی آن ، از کلمه لاتین sempervirens ، به معنی “همیشه سبز” استفاده شده است.
این گیاه نسبت به خاک حساس نبوده و در هر خاکی رشد میکند اما خاک های لومی شنی با زهکشی خوب باعث عملکرد رشدی بیشتر و بهتر پیچ آبجویی می شود. این گیاه در فصول گرم نیاز به آبیاری منظم دارد.