هایپر تره بار | یاس درختی

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام : یاس درختی

نام لاتین: Millingtonia hortensistree jasmine or Indian cork tree

خانواده: Bignoniaceae

مشخصات:
میلینگ تونیا هارتنسیس، گل یاسمن درخت یا چوب پنبه هندی، تنها گونه در جنس Millingtonia بشمار میاید و یک درخت بومی جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا است. این درخت تا ارتفاع بین ۱۸ و ۲۵ متر و گسترش ۷ تا ۱۱ متر رشد می کند. سن بلوغ آن بین ۶ تا ۸ سالگی است و تا ۴۰ سال عمر می کند. این درخت می تواند در انواع مختلف خاک و آب و هوا با ترجیح هوای مرطوب رشد کند. ساقه درخت هرمی شکل،بلند و همیشه سبز است است. چوب نرم و زرد و سفید رنگ شکننده است و می تواند در اثر ضربه های شدیدی از باد فرو ریزد. برگ های آن شکل غیرمعمول و شبیه به درخت چریش دارد. برگ ها مستعد ابتلا به بیماری Acherontia styx و Hyblaea puera هستند. گل های یاس درختی سفیدرنگ و به شکل پرچم های بزرگ هستند که عطر خوشایندی را منتشر می کنند. یاس های درختی دوجنسی و زگومورفیک هستند. گل شبیه یک لوله شیپوری بلند دارای پنج پره کوچک و چهار پرچم با جهت موازی بر خلاف اکثر گیاهان دیگر این خانواده است که پرچم ها واگرا هستند.

تکثیر: میوه این گیاه شبیه یک کپسول صاف است و به دو قسمت تقسیم می شود که شامل دانه های بالدار است. میوه ها توسط پرندگان تغذیه می شوند که به پراکندگی بذر کمک می کند. پایداری بذر این گونه بسیار کم است مگر آنکه بلافاصله پس از رسیدن میوه کاشته شوند، بنابراین گیاه به طور کلی از طریق قلمه تکثیر می شود.
مصارف: این درخت یک گیاه زینتی محسوب می شود و عطر دلپذیر گل ها آن را به عنوان یک درخت باغی ایده آل می کند. چوب آن نیز به عنوان الوار و پوست تنه به عنوان یک جایگزین برای چوب پنبه استفاده می شود. همچنین برگ ها نیز به عنوان یک جایگزین ارزان برای سیگار در تنباکو استفاده می شوند.