هایپر تره بار | نهال پاپایا

نام: پاپایا
نام علمی: Carica papaya
خانواده: Caricaceae>> پاپا و یا پاپایا گیاه Carica papaya، یکی از ۲۲ گونه پذیرفته شده در جنس Carica خانواده Caricaceae است.

انرژی: ۴۲٫۷۸ کالری (در هر ۱۰۰ گرم)
پتاسیم: ۱۸۲ میلی گرم (در هر ۱۰۰ گرم)

مشخصات: پاپایا (Carica papaya) بومی آمریکای مرکزی است و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان وجود دارد. این گیاه چند ساله بزرگ و کوتاه مدت با یک تنه می تواند تا ارتفاع ۹ متری رشد کند. برگ های این گیاه بیش از ۹۰ سانتیمتر عرض دارند. سه نوع درخت پاپایا مختلف وجود دارد: گیاهان ماده، گیاهان نر و گیاهانی که هم نر و هم ماده هستند. پاپایا ماده و پاپایای نر و ماده تنها درختانی هستند که میوه میدهند. پاپایا گل های سفید با پنج گلبرگ دارد. بسته به نوع درخت، این میوه کوچک، متوسط ​​ ​​یا بزرگ است. گوشت میوه به طور کلی زرد است، گرچه بعضی از انواع قرمز و نارنجی هم وجود دارد.

تکثیر: تکثیر پاپایا عموما از بذر است که از میوه رسیده آن استخراج می شود. اگر از میوه ای که از یک فروشگاه مواد غذایی خریده اید استفاده می کنید، احتمالا این گیاه هر دو جنسیت را داراست. شما باید چند بذر را در گلدان بگذارید تا جوانه بزند. در زیر نور کامل خورشید ، نهال در حدود دو هفته ظاهر می شود.

علاوه بر شرایط مناسب رشد پاپایا، مراقبت مناسب از درخت پاپایا نیز مهم است. برای اینکه درختان پاپایا رشد کنند،نیاز به کود را دارند. درخت جوان پاپایا هر ۱۴ روز یکبار به اندازه ۱۰۰-۱۵۰ گرم  کود نیاز دارد. درختان سن دار تر برای باردهی بیشتر میبایست ماهی یکبار ۱ کیلوگرم کوددهی شوند. برای آبیاری بهتر درختان پاپایا از مالچ استفاده گردد فاصله مالچ از تنه درخت بین ۲- تا ۳۰ سانتیمتر باشد.