هایپر تره بار | بومادران

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

بومادران: Achillea

خانواده: Compositae

نام انگلیسی: Yarrow

گیاه چند ساله ای است که تا دمای C°F)-34°۳۰-) مقاوم می باشد. وقتی نام بومادران رامی شنویم ممکن است گیاهی با خوشه های پهن از گلهای زرد که بر روی  ساقه های بلندی قرار دارند، را در ذهن تداعی کند اما انواع دیگری با قامتی کوتاه تر که به صورت گسترده و پهن رشد می کنند نیز وجود دارند که گل های آنها سفید، کرم، صورتی و قرمز است.

بومادران های بسیاری وجود دارند که کوتاه قد هستند. بومادران اگراتیفولیا (A.ageratifolia )(بومادران یونانی(Greek yarrow)) به شکل کپه ای گسترده رشد می کند و دارای برگ های کنگره دار خاکستری مایل به نقره ای است، که بر روی ساقه های ۲۵ سانتیمتری قرار می گیرند. گل های خوشه ای آن سفید رنگ بوده اندازه ای برابر ۵/۲ سانتیمتر دارند. بومادران کلاون(A.clavennae) (بومادران ارجنتا (A.argentea) ، یا بومادران نقره ای(Silvery yarrow) با برگهای خاکستری مایل به نقره ای و گل های کرم کم رنگی که دارد، به همان قد و اندازه است. بومادران تایجتا( برگهای بریده بریده پر مانند و سبز مایل به خاکستری ۱۰ سانتیمتری و گلهای زرد روشنی دارد، که می تواند تا ارتفاع ۴۵سانتیمتر رشد کند. بومادران تومنتوسا (A. taygeta ) (بومادران وحشی کرکدار )( A. tomentosa) به شکل دسته ای انبوه از برگ های سرخس مانند سبز تیره بوده و ساقه های گلدار آن تا ارتفاع ۲۵ سانتیمتر رشد می کند .

بومادران پتار میکا(Achillea petarmica) که اندازه ای متوسطی داشته و بلندی آن حدوداً به ۶۰ سانتیمتر می رسد . برگ های سبز کمرنگ و گل هایی سفید دارد. بومادران میله فولیوم (Achillea mille folium) برگ های با بریدگی های ظریف و به رنگ سبز تا سبز مایل به خاکستری و گل هایی به رنگ سفید دارد، این گیاه واریته های بسیاری با گلهای قرمز نیز دارد.

قد بلندترین بومادران۱۰۰تا ۱۵۰ سانتیمتر ارتفاع پیدا می کند، گونه هیبریدی است به نام بومادران فیلیپندولینا(A. fillpedulina) (بومادران برگ سرخسی) است که از روی برگهای سبز  واجد بریدگی و گل های زردش مشخص می شود.

بیشترین زمان گلدهی بومادران فصل تابستان است. این گیاهان به نور کامل خورشید خاک خوب با زهکشی کامل و آبیاری منظم نیاز دارد. در این شرایط گیاهانی در خاک مستقر شده اند، رشد خوبی داشته و به اندکی خشکی مقاومت نشان می دهند. پس از گلدهی، گل های پژمرده قدیمی را از ناحیه دمگل باید قطع و در بهار کپه گیاهان قدیمی را تقسیم کرد.