هایپر تره بار | گل ایکسورا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: گل ایکسورا

نام انگلیسی: Ixora coccinea ,Scarlet Jungle Flame, Flame of the Woods

خانواده: Rubiaceae

مشخصات:

گل ایکسورا معروف به مشعل قرمز جنگل یا شمعدانی جنگل، بومی بنگلادش ، کامبوج ، هند ، سریلانکا ، تایلند و ویتنام است. این گیاه مناسب مناطق گرمسیری بوده و امروزه به طور گسترده ای به عنوان یک درختچه زینتی محبوب در این مناطق پرورش می یابد. ایکسورا یک درختچه همیشه سبز و چند شاخه متراکم است که به دلیل رنگ های شاد و زنده گل هایش بسیار قابل توجه است. گل های قرمز و یا مایل به قرمز این گیاه به صورت خوشه های گرد و متراکم رشد می کنند و می توانند در طول سال و در شرایط مناسب آب و هوایی شکوفا شوند. ایکسورا عضوی از خانواده روبیاسه است و یکی از اقوام تزیینی گیاه قهوه بشمار می آید. ایکسورا در حدود ۵۶۲ گونه مختلف را در زیر جنس خود جای داده است. اگرچه این گیاه در تمام  مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در سراسر جهان رشد می کند اما بیشترین تنوع گونه های آن در مناطق گرمسیری آسیایی مشاهده می شود.

ایکسورا همچنین در آب و هوای نیمه گرمسیری ایالات متحده به طور معمول رشد می کند. در ایالت فلوریدا به عنوان یاسمن هند غربی شناخته می شود. همچنین ایکسورا نام های رایج دیگر شامل viruchi ، rangan ، kheme ، ponna ، chann tanea ، techi ، pan ، siantan ، jarum-jarum / jejarum ،  cruz de Malta و غیره دارد. گیاه ایکسورا دارای برگهای براق و چرمی است که طول آنها از ۷ تا ۱۵ سانتیمتر است. این گیاهان در برابر تغییرات دما و آب و هوا متحمل نبوده شرایط ایده آل رشد ندارند و بنابراین به طور کلی فقط در گلخانه ها پرورش داده می شوند. گل ایکسورا باید حداقل چهار ساعت در روز از نور مستقیم خورشید برخوردار باشد و برای رشدش گرما ضروری است. این گیاهان نمی توانند دمای زیر ۱۵ درجه سانتیگراد (۵۹ درجه فارنهایت) را تحمل کنند و در رطوبت رشد بهتری دارند. ایکسورا در طول دوره رشد فعال نیاز به ابیاری متوسط اما متداوم دارد.

گیاهان ایکسورا خاک اسیدی را ترجیح می دهند و از گزینه های مناسب برای تولید بونسای هستند.  این گیاه همچنین یک گزینه محبوب برای پرچین در مناطقی از جنوب شرقی آسیا است. در مناطق گرمسیری آنها در طول سال گل می دهند و معمولاً در آیین های پرستش هندوها ، و همچنین در آیورودا و داروهای سنتی هندی از آنها استفاده می شود.