هایپر تره بار | پامپاس گراس

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: پامپاس گرس یا پامپاس گراس

نام انگلیسی: Pampas grass

نام علمی: Cortaderia selloana

مشخصات:

پامپاس گرس یک گیاه گلدار بومی جنوب آمریکای جنوبی، منطقه پامپاس است که نامگذاری آن نیز از پس خاستگاهش بوده است. این گیاه در سراسر آمریکای شمالی یک گونه تهاجمی بشمار می آید. همچنین در هاوایی و نیوزیلند به دلیل رویش خارج از محدوده کاشت که باعث جابجایی گیاهان بومی می شود، ممنوع شده است. پامپاس گراس در اروپا ، ابتدا در انگلستان معرفی شد ، بعداً به سایر کشورهای این قاره مانند ایرلند ، پرتغال ، اسپانیا ، فرانسه و ایتالیا نیز منتقل شد.

پامپاس گراس همواره و به سرعت در حال رشد است و می تواند بوته های بزرگی را در طول جاده ها ، صخره ها ، کنار رودخانه ها و مناطق باز ایجاد کند که در اثر فعالیت های انسانی یا اختلالات طبیعی مختل شده اند. به همین علت در ایجاد فضای سبز استفاده می شود.
پامپاس گراس در مناطقی که از آفتاب کامل برخوردار است خوب رشد میکند اما کمی سایه را تحمل می کند. همچنین این گیاه به خاک حساس نیست و طیف وسیعی از انواع خاک را تحمل می کند اما خاک مرطوب و خوب را ترجیح می دهد. یکی دیگر از مزایای رشدی پامپاس گراس ، تحمل آن در برابر بادهای خشک و شوری آب است. به همین دلیل معمولاً این گیاه را در مناطق ساحلی مشاهده می کنید.
پامپاس به دلیل شکل ظاهریش یک گیاه زینتی جذاب است که در بسیاری از مناظر طرفدار دارد. اگرچه خصوصیات خوب رشدی این گیاه و پرورش و نگهداری آسانش آنرا به یک گیاه محبوب بدل کرده است اما مهم است بدانیم که قبل از کاشت پامپاس گراس در محوطه با چه چیزی مواجه میشویم. همانطور که گفته شد این گیاه بسیار سریع الرشد بوده و می تواند بسیار بزرگ شود. هر بوته از ۱٫۵ تا ۳ متر در ارتفاع و پهنا میتواند رشد کند و بسیار تهاجمی است.

معایب

پامپاس گرس می تواند با رشد و تکثیر بی رویه اش گیاهان بومی در هر منطقه را جابجا کند و یا زیستگاه های آنها را اشغال کند و باعث کاهش تنوع زیستی در منطقه شود. برگهای پامپاس گرس تیز و تیغه مانند است و ممکن است به پرندگانی که از آن تغذیه می کنند آسیب جسمی وارد کند. این گیاه همچنین با انحصار منابع مانند سایه ، نور خورشید و مواد مغذی زمین با سایر گیاهان بومی رقابت می کند. از دیگر معایب کاشت پامپاس گراس اشغال مساحت زیاد در سطح است، که در صورت قرار گرفتن در نزدیکی مواد قابل اشتعال ، برگها خطر آتش سوزی جدی ایجاد می کنند.

البته ازدیاد پامپاس گراس در یک ناحیه را میتوان از طریق سموم دفع آفات کنترل کرد. برای تحقق این هدف ، پامپاس را در نزدیکی پایه قطع می کنند و در مرحله بعد یک محلول شیمیایی گلیفوزات ۲٪ با یک سورفاکتانت بر پایه سیلیکون را ترکیب کرده و در نواحی که پتانسیل رویش مجدد دارند، از این محلول میپاشند. این روش در پاییز بهتر عمل می کند زیرا در مقایسه با سایر فصل ها کنترل بهتری وجود دارد. روش دیگر برای کنترل ازدیاد پامپاس گراس، برش و یا کیسه کردن گل آذین این گیاه برای جلوگیری از گسترش بذر است.