هایپر تره بار | گل شمعدانی هلندی

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: شمعدانی هلندی

مشخصات: شمعدانی گیاه زیبا و گلداری که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این گیاه به نور نیاز مبرم دارد و برای نگهداری در آپارتمان مناسب نیست. بدون آفتاب کافی برگ‌ها و گل‌ها این گیاه بی رنگ شده و گلدهی آن کاهش پیدا میکند.البته نور شدید برای آن مناسب نیست. حتی توصیه می‌­شود در تابستان آن را در سایه قرار دهید. شمعدانی خانواده نسبتا بزرگی و پر گیاهی دارد. گونه‌های آن همگی بومی آفریقا‌ی جنوبی مخصوصا ناحیه کاپ هستند.
شمعدانی‌های کشور ما از جنس پلارگونیوم هستند. این جنس گل‌های متراکم دارد که بعنوان گیاهان فضای سبزی و پات پلنت Pot plant معرفی شده‌اند. رگال، آنج، برگ عشقه‌ای، زونال، برگ‌های عطری، یونیک از انواع شمعدانی هستند.

شمعدانی نیازمند دمای معمولی، دمای بیرون و محل سایه است. در فصل گرم احتمال کاهش گلدهی به دلیل آبیاری کم وجود دارد.آبیاری کاملا با گرمای هوا و میزان نور در ارتباط است. حتما با تست خشکی خاک آبیاری انجام شود. احتمال آبیاری روزانه در فصل گرم وجود دارد. اگردر فصل گرم با کاهش گلدهی مواجه شدید، علت آن می­‌تواند کمبود آبیاری باشد. خاک آماده کاشت یا مخلوطی سه قسمتی شامل خاک لوم خوب (خاک باغچه) و یک قسمت کود دامی پوسیده یا تورب و یک قسمت ماسه برای شمعدانی هلندی مناسب است. یکی از عوامل عدم گلدهی، کمبود موادغذایی کافی می­‌باشد. همچنین از اردیبهشت تا شهریور جهت رشد مطلوب و گلدهی گیاه، کوددهی انجام می شود.

تکثیر: شمعدانی هلندی با دو روش قلمه و بذر تکثیر می شود. روش افزایش از طریق قلمه بسیار رایج است. از اوایل تابستان تا اول پاییز می­‌توان از شمعدانی هلندی خود قلمه گرفت و آن را افزایش داد. از انتهای ساقه با قیچی یا چاقوی تیز به اندازه ۸ تا ۱۲ سانتیمتر قلمه­‌هایی تهیه کنید. قلمه باید دقیقا زیر یک گره جدا شود. بعد از جدا کردن برگ‌­های انتهایی، قلمه­‌ها را درون ماسه و در دمایی حدود ۱۸ درجه قرار دهید. می­‌توانید از هورمون­‌های ریشه‌­زایی استفاده نمایید. در ابتدا از تابش مستقیم به قلمه­‌ها جلوگیری کنید و پس از مدتی که خطر پژمردگی رفع شد در نور کافی قرار دهید. پس از ریشه‌­دهی(حدود یک ماه) قلمه­‌ها را درون خاک مناسب مرطوب بکارید.