هایپر تره بار | نهال انجیر معابد

نام :  انجیر معابد 

نام علمی:  Ficus religiosa یا sacred fig

مشخصات: انجیر معابد یا لور (در هرمزگان) یکی از بلندترین درختان در جنگل های بارانی است. درختان لور را می توان از جمله زیباترین درختان مناطق حاره ای دانست. درختی با تاجی بزرگ و ریشه ها ی متعدد که میوه نارنجی رنگش نیز مطبوع و خوراکی است. پوست کهنسال ، برگ ها و ریشه هایش که از بدنه آن آویزان هستند ، این درخت را از سایر درختان متمایز می کند. رشد ریشه های آن بصورتی است که مانند چتری بر روی زمین ، سایه افکنده است. این درخت زیبا و شگفت انگیز را با نام‌های دیگری چون انجیر هندی یا انجیر پرتغالی نیز می‌شناسند و معتقدند که از سرزمین هندوستان به خلیج فارس آورده شده است. این درخت حاره‌ای، تاجی بسیار بزرگ با ریشه‌هایی هوایی دارد. این درخت گرمسیری در جنوب ایران در منطقه خلیج فارس رشد میکند. این درخت تا چند صد سال عمر می کند. برگهایش همیشه سبز بوده و یکی از روییدنی های شگفت انگیز جزیره قشم می باشد. میوه رسیده نارنجی رنگ آن مطبوع و خوراکی است. همچنین ریشه های متعدد بسیاری دارد که جلوه خاصی را به درخت بخشیده است. علت نامگذاری این درخت به عنوان انجیر معابد، به زمان بودا بر می‌گردد و دلیل آن وجود درخت انجیر مقدسی که بنا به اعتقاد بوداییان، بودا، در زیر آن، به مراقبه پرداخت و به روشن بینی رسید است. در نماد شناسی مذهبی نیز، این درختان مقدس، از روی برگهای قلبی شکل خود مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

تکثیر: عمده ترین روش تکثیر لور از طریق بذر است و این درخت در طبیعت از طریق بذر و بگونه ای بسیار نادر تکثیر میشود. بذر درخت در داخل فضله پرندگان یا از طرق دیگر بر روی درختان و یا شاخه های دیگر جوانه زده و ریشه آنهابه زمین میرسد و درخت میزبان را خفه میکند.به این ترتیب ریشه های هوایی درخت به زمین رسیده و توسط آنها رو ی پای خود می ایستد.

مصارف: از انجیر معابد به شکل منحصر به فرد و ریشه های هوایی اش و نیز نحوه گسترش خود ظاهر منحصر به فردی دارد و جزء پوشش گیاهی در منطقه خلیج فارس به شمار میاید. همچنین از آن برای بیابان زدایی و کاشت در حاشیه شهر ها استفاده میکنند.

 

برای اطلاع از قیمت و سفارش نهال گواوا قرمز تماس بگیرید.