هایپر تره بار | مینا چمنی

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

مینا چمنی : bellis perennis

خانواده : composite

نام انگلیسی : Englisg daisy , meadow daisy

گیاه چند ساله است که به صورت گیاه دو ساله استفاده می شود. در حدود ۱۰ سانتیمتر ارتفاع دارد. برگ های آن قاشقی با دمبرگ بالدار می باشد. هر ساقه گل دهنده به یک گلاذین کلاپرک ختم می شود. گلهای میانی ( لوله ای ) زرد رنگ ولی گل های کناری ( زبانه ای ) سفید یا قرمز است.

در نواحی معتدل زمستانی دانه ها را در اواخر تابستان بکارید و در پاییز به مزین اصلی منتقل کنید تا در زمستان و بهار گل بدهند. در نواحی سرد زمستانی در اواسط شهریور در داخل منزل بکارید و در طول سرمای زمستان از آن نگهداری کنید و در اوایل بهار، گیاهان جوان را به بیرون از منزل منتقل کنید تا از بهار تا تابستان گل بدهند یا آن را با تقسیم بوته تکثیر نمایید.

مینا چمنی دارای واریته و کولتیوار های متعددی است که از نظر ابعاد گلاذین و رنگ گل با هم تفاوت دارند. کولتیوار مونستروزا (monstrosa) دارای گل های بزرگ و درشت و پرپر است و دارای رنگ های متنوع و مختلف می باشد. کولتیوار پومپونت (pomponette)  مینیاتوری با گل های پرپر و به رنگ قرمز و سفید است.

این گیاه خاک سبک، شنی و غنی را می پسندد و در نور کامل خورشید یا نیم سایه به خوبی رشد می کند و در دوره گرما به آبیاری منظم و روزانه نیاز دارد ولی در بقیه سال به آب احتیاج چندانی ندارد.

به علت کشت آسان، عدم نیاز به مواظبت زیاد و دارا بودن گل های فراوان و زمان گلدهی همیشه مورد توجه بوده است. از این گیاه برای حاشیه باغچه، تپه های گل و چمنزار ها و نقاط شیب دار استفاده می کنند. انواع پرپر و گل درشت آن به صورت گیاه گلدانی در بهار خصوصا برای پشت پنجره ها مناسب است.