هایپر تره بار | گل اختر

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: گل اختر

نام انگلیسی: Indian Shot, African arrowroot

نام علمی: Canna indica

خانواده: Cannaceae

مشخصات:

گل اختر یک گیاه چند ساله و مقاوم در برابر خشکی است که از اواخر بهار تا پاییز گلهای زیبایی را به ارمغان می آورد. فصل گلدهی این گیاه طولانی است و از اردیبهشت ماه تا مهرماه ادامه دارد. گل اختر بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است و کاشت آن حسی گرمسیری به محیط می بخشد و شاخ و برگ زینتی آن شباهت زیادی به برگ درخت موز دارد. این گیاه چند ساله در محیط های مختلف از نظر خاک و یا اقلیم رشد کرده به دلیل داشتن گلهای زیبا و شاخ و برگ چشمگیرش، بسیار محبوب است.
گل اختر یک گیاه ریزوماتوز است ، به این معنی که از یک ساقه اصلاح شده ضخیم که به صورت افقی یا در امتداد سطح خاک رشد می کند و بصورت خودرو با پاجوش تکثیر می شود. برگهای اختر پهن و نیزه ای شکل بوده و تا عرض ۳۰ سانتیمتر می رسند و در طیف های رنگی زیبا از سبز و ابلق تا بنفش به چشم می خورند. گلهای اختر در خوشه هایی همچون گلهای ارکیده با گلبرگهای بزرگ رشد می کنند. این گلها در رنگ های قرمز، زرد و نارنجی ظاهر شده و ظاهری نامتقارن دارند که زیبایی آنها را دوچندان می کند.

 

گل اختر به ارتفاع ۱.۵ متر و در پهنای نیم متر رشد کرده و با تکثیر ریزوم هایش گسترش می یابد. این گیاه رشد سریع دارد و شش ماه تا یک سال طول می کشد تا به اندازه بالغ برسد.
این گیاه در آفتاب کامل رشد می کند و می تواند هم مرز با سایر گیاهان در باغچه کاشته شود. خاک حاصلخیز و زهکشی خوب را ترجیح می دهد، اما حتی در خاکهای فقیرتر نیز خوب عمل می کند. همچنین گل اختر در گلدان نیز به خوبی رشد می کند و نیاز آبی نسبتا کمی داشته و آبیاری متناوب بین هر ۵ تا ۷ روز یکبار براش کافی است. برداشتن گلهای مرده گلدان و شاخه های بذر بعد از گل آذین بستر را برای دومین گلدهی گل را در پاییز فراهم می کند. پس از پایان گلدهی، ساقه ها باید از نزدیک به زمین بریده شوند تا رشد جدید ایجاد شود.

گل اختر در زمستان با بذر تکثیر می شود و یا در بهار به صورت توده ای و پاجوش تکثیر می شود. لازم به ذکر است این گل با بریده شدن میانه ای ندارد و به سرعت از بین می رود لذا برای گل آرایی کاربرد ندارد اما ممکن است از برگ های زیبایش در گل آرایی استفاده شود.