هایپر تره بار | لیزیماکیا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: لیزیماکیا

نام علمی: Lysimachia

جنس Lysimachia شامل حدود ۱۵۰ گونه از گیاهان علفی و همیشه سبز و بوته هایی است که عمدتاً در مراتع مرطوب و جنگل های مرطوب یا نزدیک آب در مناطق نیمه گرمسیری رشد می کنند. دمای ایده آل رشدی این گیاهان بین ۱۰ الی ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد. شکل برگهای انواع لیزیماکیا ممکن است متفاوت باشد اما برگهای این جنس اغلب مودار هستند. گلهای لیزیماکیا ۵ تایی بوده و به شکل ستاره ، نعلبکی یا فنجان دیده می شوند. اغلب این گل ها سفید یا زرد و گاهی صورتی و بنفش هستند.

گونه های بزرگتر لیزیماکیا را می توان در حواشی مرطوب و باتلاقی یا لبه استخر، جوی و یا حوضچه یا برای طبیعی سازی در محیط های وحشی یا جنگلی استفاده کرد. گونه های کوچکتر و کم رشد لیزیماکیا بیشتر مصارف پوششی داشته و پوشش خوبی برای بستر خاک ایجاد می کنند.

لیزیماکیا به خاک مرطوب و زهکشی خوب نیاز دارد و نیاز آبی بالایی دارد بطوریکه که در تابستان بستر خاک خشک نشود و مقدار زیادی مواد آلی داشته باشد. این گیاه در آفتاب کامل یا نیم سایه کم بخوبی رشد کرده و ازدیاد پیدا می کند. رنگ برگ های این گیاه اگر در افتاب باشد طلایی رنگ و اگر در سایه رشد کند سبز می شود.

تکثیر این گیاه از طریق بذر صورت می گیرد. بدین منظور بذر را در ظروف تکثیر و در بهار می کارند و در محیط های بیرونی در بهار یا پاییز جدا سازی می کنند. لیزیماکیا آفت و بیماری های چندانی ندارد و شایع ترین مورد آن زنگ زدگی و لکه برگ ممکن است . همچنین برخی از گونه های لیزیماکیا ممکن است تهاجمی باشند. اگر از گیاه لیزیماکیا صرفا برای پوشانیدن سطح خاک استفاده می شود باید بطور متناوب علف های هرز را در بستر مورد نظر از بین برد تا سطح خاک بصورت کامل توسط لیزیماکیا پوشانده شده و نتیجه مطلوب حاصل گردد.