هایپر تره بار | آبشار طلایی

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: آبشار طلایی

نام انگلیسی: Rosa banksiae، Lady Banks’ rose

خانواده: Rosaceae

مشخصات:

آبشار طلایی، که در انگلیسی به نام گل رز بانکز شناخته شده است، گونه ای از گیاهان گلدار از خانواده گل رز می باشد. این گیاه بومی مناطق مرکزی و غربی کشور چین، در استان های گانسو ، گوئیژو ، هنان ، هوبئی ، جیانگ سو ، سیچوان و یون نان بوده و در ارتفاعات بین ۵۰۰ الی ۲۲۰۰ متر از سطح دریا می روید. این گل رز بنام Dorothea Lady Banks، همسر گیاه شناس سر جوزف بانکز نامگذاری شده است.

درختچه ای آبشار طلایی رونده و بسیار سریع الرشد است و تا ارتفاع ۶ متر می رسد. برخلاف بیشتر گلهای رز، این گیاه عملاً بدون خار است، اگرچه ممکن است در شاخه های تنومند و قوی خارهایی به طول ۵ میلیمتر به چشم بخورد. برگهای آبشارطلایی همیشه سبز بوده و طول آنها از ۴ الی ۶ سانتی متر می باشد. این برگ ها سه تا پنج (و به ندرت هفت) برگچه دارند که طول آنها از ۲ الی ۵ سانتی متر بوده و حاشیه ای دندانه دار دارند.

گلهای آبشارطلایی کوچک،با قطر ۱٫۵ الی ۲٫۵ سانتی متر و به رنگ سفید یا زرد کمرنگ و معطر هستند. این گل از جمله اولین گل هاست که معمولاً در اردیبهشت ماه در نیمکره شمالی ظاهر می شود، گرچه هوای سرد می تواند گلدهی آبشارطلایی را به تأخیر بیندازد.

آبشار طلایی برای رشد نیاز به آفتاب کامل و مستقیم دارد. پرورش این گونه رز بدلیل رونده بودنش نزدیک دیوار و پرچین، آلاچیق یا طاقنما بسیار توصیه می شود. آبشار طلایی تحمل بسیاری از انواع خاک را دارد، اما نکته مهم در مورد خاک زهکشی مناسب آن است. تکثیر آبشارطلایی همچون بسیاری از سایر رز ها توسط قلمه انجام می شود. قلمه شاخه نرم را می توان در فصل رشد برداشت و پس از ریشه زدن، قلمه ها را در اواخر بهار یا پاییز به گلدان منتقل کرد. قلمه های خشبی که در طول خواب زمستانی از گیاه گرفته می شوند، می توانند در اوایل بهار مستقیماً در زمین کاشته شوند. آبشار طلایی را می توان از شش هفته قبل از بهار در زمین کاشت.