هایپر تره بار | رز رونده معطر

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: رز رونده معطر، رز رونده قرمز

نام انگلیسی: Rose Paul’s Scarlet Climber

خانواده: Rosaceae

مشخصات:

گل رز رونده قرمز یا معطر درختچه هایی برگریز یا خزاندار بالارونده هستند که معمولاً ساقه های خاردار، برگهای مرکب چندتایی و گلهای انفرادی یا خوشه ای دارند. این گلها برنگ سرخ تیره هستند که عطری بسیار نافذ و سحرانگیز داشته و فضای اطراف را بطور محسوسی عطرآگین می کنند.

رز رونده معطر که در انگلیسی با توجه به رنگش (قرمز اسکارلت) به آن رز اسکارلت اطلاق می شود، گیاهی است بالارونده و مقاوم که تا ارتفاع ۳ متر رشد میکند. این گیاه دارای شاخ و برگهای سبز تیره است، ساقه های آن بسیار کم خار و خوشه های گل آن معمولا دوتایی است. رز رونده معطر نیاز به آفتاب کامل و گاهاً نیم سایه دارد. این گیاه بهتر از سایر انواع رز سایه را تحمل میکند.

رز رونده قرمز عموماً از اواخر بهار تا اوایل تابستان شکوفه دهی خود را آغاز کرده و بسته به محیط و شرایط کاشت تا اوایل پاییز گلدهی را ادامه می دهد. لازم به ذکر است در برخی مناطق رز های رونده فقط یک بار در سال گلدهی دارند.

دستورالعمل کاشت

کاشت رز رونده معطر در هر زمانی از نیمه اول سال ممکن است. اگر قصد کاشت این گیاه در نیمه دوم را دارید، بهتر است در اواخر زمستان یا اوایل بهار انجام شود که ریشه ها برای استقرار تا قبل از هوای گرم تابستان زمان کافی داشته باشند.

گل های رز رونده قرمز در مکانی با آفتاب کامل رشد کرده و شکوفا می شوند. در نظر گرفتن محل کاشت بطوریکه گیاه در معرض نور شرقی قرار بگیرد، برای محافظت از برگها در برابر آفتاب گرم بعد از ظهر توصیه می شود. همچنین محل کاشت باید فضای کافی برای رشد رز رونده را داشته باشد. رز رونده معطر برای بالا رفتن نیاز به پشتیبانی یک سازه دارد، زیرا آنها نمی توانند خود را بچسبانند. خواه این سازه یک رواق ، پرچین ، آلاچیق و یا دیوار باشد. شاخه ها را با اتصال دهنده های کششی به سازه ببندید تا شاخه های در حال رشد آسیب نبینند. با این وجود، اگر هدف از پرورش گل رز رونده پوشاندن یک دیوار است، توصیه می شود از قلاب های مخصوصی که چند سانتیمتر از دیوار فاصله دارد، استفاده کنید تا گردش مناسب هوا انجام شود.

در هنگام کاشت رز رونده معطر چالگود میبایست به اندازه کافی و گسترده و عمیق حفاری شود تا ریشه های گیاه هنگام پخش شدن به راحتی در آن حرکت کنند. عمیق بودن چالگود بدان دلیل توصیه می شود که خاک در سطوح پایین تر نرم باشد تا ریشه ها به سرعت به عمق پیشروی کنند. بهتر است گیاه را در چالگود با شاخه هایی که مستعد بالاروندگی بیشتر هستند هم مرکز کنید و بطور موقت از یک قیم استفاده کنید. بعد از پر کردن چالگود و سفت کردن پایه گل، آنرا آبیاری کنید. آبیاری رز رونده معطر در فصول گرم باید مرتبا با خشک شدن خاک صورت بگیرد. گلهای رز رونده معطر، خاکهای غنی لومی شنی و کمی اسیدی را ترجیح می دهند.