هایپر تره بار | پیچ اناری

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: پیچ اناری

نام انگلیسی: trumpet creeper, trumpet vine

نام علمی: Campsis

خانواده: Bignoniaceae

مشخصات:

پیچ اناری جنس گیاهان گلدار بومی مناطق جنگلی در چین و آمریکای شمالی است. این گیاه دو گونه دارد که هر دو پیچک های مقاوم چند ساله هستند. پیچ اناری توسط ریشه های هوایی چسبنده از حایل اطراف خود بالا میرود و در طول تابستان گل های قرمز- نارنجی بزرگی به شکل شیپور تولید می کند.

برگهای پیچ اناری که نمای کلی آن شبیه به پر است، بصورت چندتایی در یک ساقه و در اندازه بزرگ (تا حدود ۳۰ سانتیمتر) هستند و به رنگ سبز براق در سطوح بالایی و رنگ سبز تیره در قسمت زیرین گیاه به چشم میخورند. گلهای پیچ اناری در خوشه هایی به رنگ زرد، نارنجی یا قرمز به شکل شیپور به طول ۸ سانتیمتر از خرداد ماه تا شهریور ماه ظاهر می شوند. این گیاه خزاندار است و برگهای آن در پاییز زرد می شوند. پس از گل آذین، غلافهای بذر به طول ۱۵ سانتیمتر ایجاد می شوند.

پیچ اناری می تواند نرده ها ، پرچین ها ، رواق ها ، دیوارها و سایر سازه ها را به سرعت پوشش دهد. همچنین روی زمین بصورت پوششی گسترش یابد و پوشش های سنگی و صخره ای را مخفی کند. این گیاه در مناطق گرم و در آفتاب کامل رشد بهتری دارد اما به فضای زیادی نیز احتیاج دارد.

پیچ اناری خاک لومی شنی با زهکشی خوب را ترجیح می دهد، اما تقریباً در هر نوع خاک و در یک آفتاب کامل شکوفا می شود. ایجاد یک ساختار حمایتی محکم برای این پیچک بسیار حائز اهمیت است، زیرا می تواند از درختان یا ساختمانها بالا رفته و آنها را تحت الشعاع خود قرار دهد. بهتر است از کاشت آن در نزدیکی پی بنا خودداری شود، زیرا این پیچک های خزنده به آن آسیب می رسانند. همچنین پیچ اناری را از درختان دور نگه دارید، زیرا می توانند آنها را خفه کنند.
پیچ اناری پس از کاشت به کمی مراقبت احتیاج دارد دارد. آنها را فقط در فصل های خشک آب دهید و هرگز به آن کود زیادی ندهید. مهمترین اصل در نگهداری پیچ اناری کنترل شکل رشد آن است. اگر نمی خواهید پیچ اناری به شیوه ای کنترل نشده پخش شود ، باید برخی از مراقبت های پیشگیرانه را بطور مداوم انجام دهید که شامل بیرون کشیدن پاجوش های جدیدی که از سیستم ریشه بیرون می آید و جدا کردن دانه ها قبل از سقوط روی زمین می شود.