هایپر تره بار | خواص دارویی زیتون
7 مهر 1397

– جوشانده برگ درخت زیتون برطرف کننده نقرس و رماتیسم است .

– برای سرباز کردن جوش ها و کورک ها زیتون را له کرده و روی جوش یا کورک بمالید .

– دم کرده برگ درخت زیتون تب بر است.

– دم کرده و جوشانده پوست درخت زیتون تب بر و درمان کننده مالاریا است .

– پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است.

– جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.

– از جمله خواص روغن زیتون میتوان به درمان سستی، فلج و لقوه و تقویت نیروی جنسی اشاره کرد. برای تقویت نیروی جنسی باید ۸۰ گرم روغن زیتون را با ۱۴ گرم کندر و ۱۶ گرم سیاه دانه مخلوط کرده و بمدت سه روز از آن بخورید.

– همچنین ماساژ پوست با روغن زیتون، تعریق زیاد را کاهش داده، مژه و ابرو را تقویت می‌کند. این درحالی است که ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و موهای سپید شده را سیاه می‌ کند و این یکی دیگر از صدها خواص روغن زیتون برای مو هست.

– چند قطره روغن زیتون سریعا خارش و سوزش چشم و پلک راتسکین داده و آبریزش چشم را برطرف ساخته و قوه بینایی را تقویت می‌کند.

– مخلوط مساوی روغن زیتون و گلیسیرین نیز نقش مفیدی در معالجه پوست پای ترک خورده، درمان شوره سر و ریزش مو، جلوگیری از سفیدی مو دارد.

– در سرطان‌های سینه، روده‌ بزرگ و راست روده کاملاً مشخص شده که نوع چربی مصرف شده، یکی از عوامل مهم در ایجاد این سرطان‌هاست و مقدار چربی تأثیر چندانی در بروز آنها ندارد.

مطالعات بر روی خواص روغن زیتون نشان داده که این ماده میزان آسیب‌های سرطانی را کاهش داده و تعداد تومورهای توسعه یافته را به شکل آشکاری ‌کاهش می دهد و این تومورها تهاجم کمتر و درمان پذیری بیشتری دارند.
این اثر مربوط به وجود اسید لینولئیک است که یک اسید چرب امگا ۶ می‌ باشد. این اسید چرب در تولید پروستاگلاندین‌هایی موثر است که از ایجاد و توسعه تومورها جلوگیری می کنند.

– از فواید روغن زیتون این است که مصرف آن به صورت منظم، هر دو فشار خون سیستولی و دیاستولی را کاهش می‌ دهد و مقدار دوز داروهای لازم برای کاهش فشارخون را در بیماران کم می‌ کند.