هایپر تره بار | وایگلیا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: درختچه وایگلا یا وایگلیا

نام انگلیسی: Weigela

خانواده: Caprifoliaceae

مشخصات:

وایگلا یا وایگلیا درختچه ای گلدار و برگریز در خانواده Caprifoliaceae است که ارتفاع آن در ارقام مختلف از ۱ متر تا ۵ متر مشاهده شده است. این گیاه حدود ۳۸ رقم مختلف دارد که همه بومی شرق آسیا هستند. این گیاه به نام دانشمند آلمانی کریستین ارنفرید وایگل، وایگلا نامگذاری شده است که در پارسی بیشتر بعنوان وایگلیا شناخته میشود. برگهای آن تا ۵ سانتی متر طول داشته و بیضی تخم مرغی شکل با نوک تیز و با حاشیه دنده دار است.
گلهای وایگلیا به طول ۲ الی ۴ سانتی متر و پنج گلبرگ در رنگهای سفید ، صورتی یا قرمز (و به ندرت زرد) وجود دارد که در اوایل تابستان در دسته های کوچک چندتایی با هم ظاهر می شوند. بذر گیاه شامل یک کپسول خشک است که حاوی تعداد زیادی دانه بالدار کوچک است.
این درختچه زیبا در بهار به طور پراکنده و در تابستان کاملا شکوفا می شود. وایگلیا که دارای درختچه ای مقاوم و محکم است در عین حال کاشت آن در منطقه مناسب و آبیاری اصولی، بسیار در عملکرد و رشد آن موثر است.
وایگلا بطور بطور معمول تا شعاع یک تا دو متر به اطرافش پراکنده میشود بنابراین هنگام کاشت باید فضای مناسب برای رشد گیاه را در نظر گرفت. همچنین این گیاه برای عملکرد حداکثری و گلدهی کامل نیاز به آفتاب مستقیم دارد. کاشت این گیاه در سایه و نیم سایه باعث میشود که گلدهی به اندازه کافی نباشد اما شکوفه ها ظاهر می شوند. خاک های لومی شنی با زهکشی خوب برای گیاه وایگلیا بسیار مناسب است این گیاه در خاک مرطوب با زهکشی مناسب بیشترین رشد و عملکرد را دارد. آبیاری منظم و هر روزه این گیاه بشدت توصیه میشود.

بطور کلی هرس وایگلیا برای کنترل فرم رشدی آن است. بوته های بالغ این گیاه را برای بهبود شاخه های داخلی و بهبود قدرت و شکوفه دهی در سال آینده می توان در اواخر زمستان یک هرس سبک نمود. کوددهی این گیاه یکبار در سال و در اواخر زمستان می تواند شکوفایی این گیاه در بهار را چند برابر کند.