هایپر تره بار | نهال پاپایا پاکوتاه

نام : نهال پاپایا پاکوتاه

پاپایا یا خربزه درختی یکی از محبوب ترین میوه های گرمسیری دنیاست و هر سال زمین های بیشتری زیر کشت این میوه با ارزش می رود. پاپایا به راحتی رشد می کند، رشد سریعی دارد و به سرعت میوه می دهد و در تمام طول سال میوه دارد. میوه پاپایا را می توان هم به صورت سبز و هم به صورت رسیده مصرف کرد. حدوداً ۳۰ هکتار در ایران زیر کشت میوه پاپایا قرار دارد.
پاپایا بومی مناطق استوایی آمریکای جنوبی است، اما امروزه پاپایا در همه جا هم مناطق استوایی و هم نواحی غیر استوایی رشد می کند. این گیاه اغلب به صورت وحشی رشد می کند و در هر باغی در مناطق استوایی حداقل چند درخت پاپایا وجود دارد. پاپایا برای رشد به آب و هوای گرم، مقدار زیادی نور خورشید، مقدار زیادی آب، و به خاک حاصلخیز با زهکشی خوب نیاز دارد. خاک های لومی شنی برای کاشت پاپایا مناسب هستند. PH مناسب برای رشد پاپایا ۶/۵ تا ۷ می باشد. اگر این شرایط فراهم باشد می توان در هر زمان از سال دانه پاپایا را در زمین کاشت و شش تا ده ماه بعد باردهی آغاز خواهد شد. پاپایا رشد سریعی دارد، گیاه پاپایا یک ساقه دارد. تنه نرمی دارد و پوست سخت شبیه پوست سایر درختان ندارد، همچنین پاپایا شاخه هم ندارد.
برگ های درخت پاپایا بسیار بزرگ هستند ولی دوام زیادی ندارند. پاپایا معمولا دارای یک ساقه بلند با برگ های بزرگ در راس درخت است که تقریبا شبیه درخت نخل می باشد.
میوه بر روی تنه رشد می کند و به دلیل این که پاپایا همچنان به سمت بالا رشد می کند، همزمان با افزایش سن درخت پاپایا، دسترسی به میوه سخت تر می شود.

شکل میوه : در ماده ها گرد و در گیاهان هرمافرودیت میوه ها باریکتر هستند.

وزن هر میوه : ۱ تا ۲ کیلوگرم (در ارقام مختلف

قند میوه : ۱۰ تا ۱۲ درصد

رنگ گوشت : قرمز یا نارنجی

ارقام پاپایای پاکوتاه به دلیل کوتاه بودن قد در محیط های کوچکتر و حتی در گلدان قابل کشت هستند. همچنین این ارقام به دلیل سهولت برداشت میوه و عملکرد بسیار زیاد، مورد توجه باغداران و تولید کنندگان این محصول است. در ارقام پاکوتاه هنگامی که نهال به ۸۰ سانتی متر می رسد شروع به باردهی میکند.