هایپر تره بار | درمنه

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

درمنه:Artemisia

خانواده:Compositae

نام انگلیسی:Wormwood

گیاه چند ساله است ای است که تا دمای  مقاوم می باشد . به غیر از یک مورد استثنایی تمام درمنه ها را به خاطر شاخ و برگ های زیبایشان پرورش می دهند. که به رنگ خاکستری مایل به نقره ای، اغلب لوبدار و پر مانند هستند. درمنه ها با برگ های خاکستری,حد واسط خوبی در بین گیاهانی با رنگ های روشن هستند,و بین رنگ های روشن گل های این گیاهان هماهنگی برقرار می کنند.معمولا درمنه ها به جای این که مقاوم باشند ظریف و حساس هستند.درمنه لاکتیفلورا  (A.lactiflora) (ماگت ورت سفید(white mugwort)) یک مورد استثنایی است و ان به خاطر گل هایش پرورش داده می شود.در بالای ساقه های ۱۲۰ سانتی متر راست ان گل های کوچک کرم رنگی به وجود می ایند.برگ های کاملا تقسیم شده ان سبز تیره هستند اما انواع بسیاری از ان ها دارای برگ های خاکستری می باشند.

گیاهان درمنه به نور کامل خورشید و خاکی به زهکشی کامل و میزان متوسط اب نیاز دارند.هرس ساقه های گل دار ان ها پس از زمان گلدهی,به بوته ای نگه داشتن این گیاهان کمک می کند.بنابراین گاهی ان ها راباید هرس کرد. ممکن است پس از چند سال در پاییز یا اوایل بهار,این گیاهان به تقسیم بوته نیاز داشته باشند.

درمنه فریجیدا(A.frigida) تا ارتفاع ۴۵ سانتیمتری رشد کرده و بلند می شود، برگ های تقریبا سفید آن، دارای بریدگی های ظریف بوده، تمام سطح گیاه را فرا می گیرد. درمنه لادوویسیانا(A.ludoviciana) ( درمنه آلبولا(A.albula)) گیاهی کپه ای انبوه و پر پشت برنگ خاکستری مایل به نقره ای و به ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر است و برگ های دندانه دار یا بدون دندانه دارد. درمنه اشیمیدتیانا (A.schimidtiana) (آنجلز هایر (Angels hair) ) تا ارتفاع ۶۰ سانتی متر رشد کرده و با برگ های نقره ای رنگ پر مانند انبوهی که دارد، کپه ای انبوه را ایجاد می کند. واریته سیلورماند (silver mound) تقریبا نصف این اندازه است.

درمنه استلریانا (A.stelleriana) ( به نام های گیاه پیرزن (Beach worm wood)‌، پیرزن(old woman)، داستی میلر (Dusty miller) ) به شکل کپه ای انبوه از برگ های دندانه دار سفید مایل به خاکستری است که ارتفاعی به اندازه  ۶۰ سانتیمتر دارد.

گیاهان درمنه به نور کامل خورشید و خاکی با زهکشی کامل و میزان متوسط آب نیاز دارند. هرس ساقه های گل دارد آن ها پس از زمان گلدهی، به بوته ای نگه داشتن این کیاهان کمک می کند. بنابراین گاهی آن ها را باید هرس کرد. ممکن است پس از چند سال در پائیر یا اوایل بهار، این گیاهان به تقسیم بوته نیاز داشته باشند.