هایپر تره بار | تاج الملوک

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

تاج الملوک Aquilegia

خانواده : RanunculacEAE

نام انگلیسی : Columbine

گیاه چند ساله ای است که تا دمای  مقاوم می باشد. این گیاه کاملا زیبا و ظریف دارای برگ هایی شبیه سرخس پرسیاوشان منقسم ولی کرکدار به رنگ سبز مایل به خاکستری و ساقه های منشعب باریکی است که در بالای خود گل هایی به وجود می آورند که در فضا معلق و آویزان هستند.

هر گل از ۵ کاسبرگ رنگین آویزان، ۵ گلبرگ نوکدار بلند قیفی شکل با ۵ مهمیز ظریف و واجد نوش، که در پشت گلبرگ های قیفی شکل قرار گرفته اند تشکیل شده است، از این گیاه گل های پر پر با مهمیز های کوتاه نیز وجود دارند که به فروش می رسند. گل آن ها به رنگ های کاملا سفید تا زرد، صورتی، قرمز، بنفش و ارغوانی هستند، ممکن است دارای دو رنگ باشد همراه با گلبرگ های قیفی شکلی که معمولا رنگ روشن تری نسبت به سایر قسمت های گل دارند.

معمولا نور ملایم یا اندکی سایه برای گیاهان تاج الملوک بهتر است,با این وجود در مناطقی که تابستان های خنک دارند,می توانند در نور کامل خورشید کاشته شوند به ان ها خاکی با زهکشی خوب و اب مرتب بدهید.شته ها,کنه های بسیار کوچک و حشراتی که برگ ها را سوراخ می کنند از افات احتمالی ان هستند. تاج الملوک ها گیاهان چند ساله هستند که عمر طولانی ندارند هر۳ الی ۴ سال می توانید بوته های قدیمی را بیرون اورده و ان را تقسیم کنید.اما قطعا کاشت گیاهان به صورت دانه موفقیت امیز تر است.