هایپر تره بار | پالم ماداگاسکار

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: پالم/ نخل ماداگاسکار یا اژدهای ماداگاسکاری

نام انگلیسی: Madagascar palm

نام علمی: Pachypodium lamerei

خانواده: Apocynaceae

مشخصات:

پالم ماداگاسکار (Pachypodium lamerei) گونه ای از گیاهان گلدار در خانواده Apocynaceae است. این گیاه در واقع یک ساکولنت ساقه ای است که به طور عمده از طریق تنه خود عمل فتوسنتز را انجام میدهد. خاستگاه اصلی این گونه جزیره ماداگاسکار و ساحل شرقی آفریقاست. نخل ماداگاسکار دارای خارهای بزرگ روی تنه است و برگهای آن تقریباً در قسمت بالای گیاه شکل میگیرند و گلهای آن سفید رنگ، بزرگ و معطر است. این گونه بدلیل تکثیر آسان و رشد نسبتاً سریعش به یکی از محبوبترین پاسیوپودیوم ها در کشت تبدیل شده است. این ساکولنت بسیار زیبا با وجود اینکه اصلاً نخل نیست، در بازار اغلب با عنوان نخل ماداگاسکار شناخته می شود.
پالم ماداگاسکار دارای یک تنه بلند خاکستری نقره فام است که با تیغ های تیزی که می توانند تا ۶٫۲۵ سانتیمتر بلندا داشته باشند، پوشانده شده است. برگهای نخل ماداگاسکار بلند و باریک هستند و فقط در قسمت بالایی تنه همانند درخت نخل رشد می کنند. این گیاه به ندرت شاخه تولید می کند.
پالم ماداگاسکار هم قابلیت نگهداری در فضای خانه و هم در فضای باز را دارد و عمدتا گیاهانی که در فضای بیرونی و در زمین رشد می کنند به ارتفاع ۶ متر (۲۰ فوت) می رسند، اما وقتی در داخل خانه نگهداری می شوند رشد کمتری داشته و به تدریج به ارتفاع ۱٫۲ تا ۱٫۸ متر (۳٫۹-۵٫۹ فوت) می رسند.

 

همچنین پالم ماداگاسکار هنگامی که در فضای باز کاشته می شود، گلهای بزرگ سفید و معطر در بالای تنه تشکیل میدهد. این در حالیست که این گیاه بندرت در داخل خانه گل می دهد.

همانطور که از خاستگاه این گیاه مشخص است، پالم ماداگاسکار در آب و هوای گرم و آفتاب کامل رشد می کند. این گیاه اصلا سرمازدگی را تحمل نخواهد کرد و احتمالاً اگر حتی در معرض یک یخبندان سبک قرار بگیرد ، بیشتر برگهای آن را فرو می ریزد. کاشت و نگهداری این گیاه منوط به تامین نور خورشید مورد نیازش آسان است. خاک های شنی غنی بسیار برای نخل ماداگاسکار مناسب است و برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه میتوان از خاک های مخلوط گلدانی که زهکشی مناسب دارند مانند خاک مخلوط کاکتوس و گلدانی که با سوراخ زهکشی شده، استفاده کرد.