هایپر تره بار | دایکوندرا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: دایکوندرا

نام انگلیسی: kidney weed , Dichondra

خانواده: Convolvulaceae

مشخصات:

دایکوندرا یک گیاه علفی کوچک و رونده است که بومی نیوزلند و بسیاری از مناطق استرالیا است. این گیاه اغلب در انواع زیستگاه های جنگلی و مرتعی دیده می شود. همچنین می توان دایکوندرا را در چمنزارها یافت ، جایی که ممکن است عمداً کاشته شده باشد و یا به عنوان علف هرز ظاهر شود. این گیاه علفی، در کالیفرنیا و بخش هایی از کشور چین از باغ ها فرار کرده و در برخی از زیستگاه ها طبیعی شده است.
دایکوندرا یک گیاه چند ساله است که دارای عادت خزنده است و ریشه های آن در گره های ساقه ها تشکیل شده و به راحتی و بسیار سریع گسترش می یابد. برگها به شکل قلب متمایل به دایره هستند و طول آنها از ۰.۵ تا ۲.۵ سانتی متر است. قاعده برگ به شکل قلب (نازک) است و راس آن کوچک یا گرد است. سطح فوقانی و زیرین برگ پوشیده از پرزهای ریز است. گلهای کوچک به رنگ سبز مایل به زرد دارد که می توانند در هر زمان از سال ظاهر شوند. از شهریور ماه تا بهمن ماه و اغلب در آذرماه، میوه های کپسولی پرزدار و دو لبه ای آن ظاهر می شوند. دایکوندرا روی خاکهای رسی که دارای مواد مغذی متوسط ​​تا زیاد هستند و یا در مکانهای مسطح در مناطق جنگلی رشد می کند.

دایکوندرا بدلیل پوشانندگی خوب و سرعت رشد زیادش به عنوان یک گیاه زینتی پوششی برای بستر باغچه ها، بین سنگفرش ها و استفاده در باغ های سنگی و صخره ای بسیار مورد توجه است. همچنین برگهای زیبا و رونده بودن این گیاه آن را به گزینه ای مناسب برای استفاده در گلدان ها و دیش گاردن یا تراریوم تبدیل کرده است.

برای کاشت و پرورش دایکوندرا خاک باید همواره مرطوب باشد بنابراین بستگی به شرایط آب و هوا، به هفته ای دو الی سه بار آبیاری نیاز دارد. این گیاه به سایه و نیم سایه نیاز دارد و در زیر درختان که نور خورشید را فیلتر میکنند بسیار خوب رشد می کند. دایکوندرا به خوبی به خاک مرطوب و غنی و آبیاری منظم پاسخ داده و به راحتی تکثیر می شود. بنابراین نیاز به کنترل بستر رشد و محصور کردن اطراف باغچه دارد زیرا با رشد بی رویه در برخی از مناطق علفی می تواند تبدیل به علف هرز شود.