هایپر تره بار | آجوگا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: آجوگا

نام انگلیسی: Ajuga reptans, bugleweed

خانواده: Lamiaceae

مشخصات:

آجوگا تیره ای از ۴۰ گونه مختلف از گیاهان گلدار علفی سالانه و چند ساله از خانواده نعناعیان است که گونه های مختلف آن بومی اروپا، آسیا، آفریقا و همچنین جنوب شرقی استرالیا هستند. این گیاهان به ارتفاع ۵ تا ۵۰ سانتی متر رشد می کنند. آجوگا یک گیاه پوششی بشمار می آید و این گیاه همیشه سبز خزنده، به سرعت مناطق خالی روی بستر خاک را پر می کند و علف های هرز را خفه می کند در حالی که رنگ برگ ها وگل های استثنایی اش جلوه باغچه را دو چندان می کند. همچنین آجوگا برای کنترل فرسایش خاک خوب است. گلهای آجوکا شباهت به گل گاوزبان داشته و معمولاً به رنگ آبی مایل به بنفش هستند اما به رنگ سفید نیز یافت می شوند. طیف رنگی برگ های این گیاه پوششی بسیار فوق العاده است و به غیر از رنگ سبز می تواند زیبایی منظره را با برگهای خیره کننده مسی رنگ و یا طیف های مختلف بنفش دوچندان کند.

آجوگا گیاهی سریع الرشد است و بعد از کاشت در زمین با ازدیاد خودش گسترش می یابد ولی بدون مراقبت مناسب، می تواند از کنترل خارج شود. با این حال تنها با کاشت تعداد کمی آجوگا در محل های مورد نیاز، می توان پوشش فوری ایجاد کرد. یکی از راههای خوب برای محدود نگه داشتن این گیاه آنست که لبه های باغچه را با دیواره محصور کنید. همچنین کاشت گیاه آجوگا در منطقه ای تا حدودی آفتابی است باعث کنترل رشد بی رویه آن می شود زیرا این گیاه به طور معمول در مکان های سایه دار سریع رشد می کند و البته به همان خوبی نیز در معرض نور آفتاب رشد می کند اما کندتر، و این مهم کنترل آن را بسیار ساده تر می کند. این گیاه همچنین خاک نسبتاً مرطوب را دوست دارد اما به طور قابل توجهی با شرایط محیطی اش سازگار می شود و حتی کمی خشکی را تحمل می کند.

بطور کلی گیاهان آجوگا پس از کاشت به مراقبت کمی نیاز دارند. مگر اینکه در مکان هایی که واقعا خشک است کاشته شده باشند. آجوگا معمولاً می تواند با بارندگی سالانه معمولی خود را حفظ کند و همچنین نیازی به بارور کردن این گیاه نیست. البته اگر گیاه در معرض نور خورشید قرار دارد، ممکن است نیاز داشته باشید که بیشتر آن را آبیاری کنید.