هایپر تره بار | درختچه گل توری

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: درختچه توری

نام انگلیسی: crape myrtle, crepe myrtle, crêpe myrtle, crepeflower

نام علمی: Lagerstroemia indica

 خانواده: Lythraceae

مشخصات: 

درختچه گل توری گونه ای از سرده Lagerstroemia در خانواده Lythraceae است که بومی شبه قاره هند بوده و از این رو نام indica گرفته است. این گیاه همچنین در جنوب شرقی آسیا و در کشورهایی نظیر چین، کره و ژاپن می روید. درختچه توری یک درخت برگریز و اغلب چند ساقه ای است که دارای عادت رشدی باز و گسترده، تاج گرد و صاف و یا حتی نوک تیز است. این درخت که در آفتاب کامل یا در سایه قابلیت کاشت دارد، درختچه ای محبوب برای پرندگان جهت لانه سازی در میان شاخه هاست.

پوسته درختچه توری صاف برنگ خاکستری مایل به صورتی و خالدار است که هر ساله می ریزد. برگها نیز اوایل هر زمستان، پس از نمایش رنگی چشمگیر، ریخته و شاخه های برهنه درختچه توری در اوایل بهار دوباره برگ باز می کنند. برگهای درختچه توری کوچک، با لبه های صاف، بشکل دایره ای یا بیضی و برنگ سبز تیره است. رنگ این برگها در پاییز به زرد و نارنجی و قرمز تغییر می کند و جلوه پاییزی زیبایی ایجاد میکند.

گلهای توری در رنگ های سفید ، صورتی ، بنفش ، یاسی با گلبرگهای چین دار و بصورت خوشه ای در ساقه ها پدیدار می شوند. این گلها تا اندازه ۹ سانتی متر می رسند و جلوه فوق العاده ای به محوطه می دهند.

گل توری یک درختچه/درخت کوچک گلدار بسیار متداول و محبوب در مناطق معتدل با زمستان های معتدل است. نیازهای کم در نگهداری این گیاه باعث می شود که بصورت عمومی در پارک ها، حاشیه های خیابان ها، پیاده روها، نوار میانی بزرگراه ها و پارکینگ ها مورد استفاده قرار بگیرد. گل توری یکی از چند درختچه ای است که در اواخر تابستان تا اوایل پاییز گل هایی با رنگهای زیبا و درخشان بوجود می آورد. این در حالی است که بسیاری از گیاهان گلدار در آن زمان گلدهی خود را از دست داده اند. کاشت گل توری در مناطق خشک نیاز به آبیاری بیشتر و کمی سایه دارد. از نظر اقلیمی این گیاه باید در مناطقی کاشته شود که تابستانهای گرم داشته باشند تا بتواند با موفقیت گل بدهد. در غیر این صورت گل آذین کم و ضعیفی نشان می دهد و در برابر بیماری های قارچی آسیب پذیرتر است.

درختچه توری در زمستان های سخت از بین می رود اما در تابستان از ریشه ها دوباره رشد می کند. از این رو این گیاه در مناطق سردسیری رشد زیادی نکرده و بیشتر شبیه یک گیاه چند ساله است تا درخت. آبیاری و کوددهی بیش از حد می تواند مقاومت درختچه توری به سرما را کاهش دهد زیرا این عمل باعث تحریک رشد جدید در اواخر فصل می شود و گیاه مجال نمی یابد تا پایه های خود را مستحکم سازد.

درختچه توری به سرما مقاوم است. آفتاب کامل را ترجیح می دهد و تا ارتفاع ۶ متر رشد کرده و نیز گستردگی آن تا ۶ متر می رسد. این گیاه از نظر نوع خاک حساس نیست اما برای عملکرد رشدی مناسب، به زهکشی خوب نیاز دارد. پس از کاشت، کاملاً در برابر خشکی مقاوم است، اگرچه آبیاری عمیق گاه به گاه در ماه های تابستان باعث رشد و نمو و جلوه بیشتر این گیاه می شود.

درختچه توری شامل ۱۵ رقم ترکیبی است که برای افزایش مقاومت به سرما و مقاومت در برابر بیماری، در آمریکا تولید شده است. همچنین این گیاه ارقام پاکوتاهی از دو گونه indica × fauriei دارد که رشد آنها حداکثر یک و نیم متر است.