هایپر تره بار | رز رونده سفید

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: رز رونده سفید
نام انگلیسی: Iceberg climbing rose
خانواده: Rosaceae
مشخصات:

رز رونده سفید از انواع پررشد و پرگل رز رونده است که طرفداران بسیاری دارد. گلدهی این رقم از اواخر بهار تا اواخر تابستان ادامه داشته و در چند نوبت گلدهی دارد. عادت رشدی این گیاه صعودی و بالا رونده بوده و شاخه های آن به سرعت رو به بالا می روند. ارتفاع رز رونده سفید تا ۳ الی ۴ متر می رسد و از پهنا تا حدود ۲ متر رشد می کند. گل های رز رونده سفید تخت بوده و تعداد گلبرگ کمتری دارد و غنچه آن قبل از باز شدن کامل، سفید متمایل به صورتی روشن است. رز رونده سفید از سال اول کاشت گلدهی دارد و گل هایش عطر کمی دارند. این گیاه در هر ساقه تعداد زیادی گل تولید میکند (بین ۶ الی ۱۸ گل در ساقه) بنابراین می توان به راحتی و بدون صدمه زدن به ظاهر گل و باغچه، تعدادی از این گلها را برداشت کرد. برگ رز رونده سفید در هنگام جوانه به رنگ سبز روشن براق بوده و کم کم به سبز تیره تر می گراید.

از خصوصیات دیگر رز رونده سفید مقاومت بالای آن در شرایط مختلف محیطی و در برابر آفات و بیماری هاست. این گیاه در برابر سرمای هوا ، بیماری ها ، گرما و خشکی،  رطوبت زیاد و کپک پودری بسیار مقاوم است. همچنین رز رونده سفید به خاک حساس نبوده و تحمل خوبی در انواع خاک از خود نشان می دهد.

بهترین نوع خاک برای پرورش رز رونده سفید خاک های لومی شنی با زهکشی مناسب است. این گیاه به نور کامل آفتاب نیاز دارد و بهترین مکان کاشت آن نقاط آفتابگیر باغ و یا در نیم سایه است. گل رز رونده سفید برای بهترین عملکرد رشدی باید بطور منظم علی الخصوص در فصول گرم سال آبیاری شود. برای حفظ رطوبت خاک پای این گیاه در تابستان می توان از یک لایه مالچ استفاده کرد.