هایپر تره بار | رعنا زیبا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: رعنا زیبا یا گل شاد

نام انگلیسی: Blanket flower

نام علمی: Gaillardia

مشخصات:

رعنا زیبا یا گیلاردیا از جنس گیاهان گلدار در خانواده آفتابگردان Asteraceae بشمار می آید که بومی آمریکای شمالی و جنوبی است. این گل به نام مایته گیلارد د چارنتونو که یک استاد فرانسوی قرن هجدهم و یک گیاه شناس مشتاق بود، نامگذاری گردید و در ایران آن را به نام رعنا زیبا می شناسند. رعنا زیبا که به آن گل شاد نیز اطلاق می شود، از نظر ظاهری شبیه به گل آفتابگردان است. این گل ارقام بسیار متنوعی دارد که بسیاری از ارقام آن برای مصارف زینتی پرورش داده شده اند.

رعنا زیبا عموما گیاهی یک یا چند ساله است که در فصل بهار و تابستان گلدهی دارد و هر چه به پاییز نزدیک شود گلدهیش کاهش پیدا می کند. ساقه این گل معمولاً شاخه های متعدد دارد و تا حداکثر ارتفاع در حدود ۸۰ سانتی متر (۳۱٫۵ اینچ) رشد می کند. برگهای آن بصورت متناوب رشد کرده و برخی از ارقام این گیاه فقط برگهای پایه دارند. رعنا زیبا گونه های زیاد و متنوعی دارد که از نظر شکل و رنگ متفاوت هستند اما بیشتر گونه ها غده ای هستند. گل آذین رعنا زیبا یک گل تک است. سر هر شاخه می تواند ۱۵ گلچه یا بیشتر داشته باشد، در حالی که برخی از گونه ها فاقد هرگونه گلچه هستند. گل رعنا زیبا در رنگهای مختلف تقریباً هر رنگی از زرد ، نارنجی ، قرمز ، بنفش ، قهوه ای ، سفید یا دورنگ به چشم می خورد. در برخی از ارقام گلبرگ های آنها گاه به شکل قیف دور مرکز گل چرخیده می شوند.

گل رعنا زیبا مناسب کاشت در فضای باز و حاشیه های باغچه هاست. این گیاه به چند ساعت نور مستقیم آفتاب برای گلدهی احتیاج دارد در غیر این صورت گل آذین آن متوقف گشته و رشدش علفی می شود.

گل رعنا زیبا نسبت به خشکی متحمل است و هوای گرم را به خوبی تحمل می کند اما به سرما حساس است و در دمای کمتر از ۱۰ درجه سانتیگراد رشد آن متوقف می شود. البته برخی از ارقام گل رعنا نسبت به سرما مقاومت بیشتری دارند.
همانند هر گیاه دیگر آبیاری منظم در عملکرد و گلدهی گل رعنا زیبا تاثیر زیادی دارد. بهتر است آبیاری در زمانی صورت بگیرد که سطح خاک خشک شده باشد تا از پوسیدگی ریشه گیاه جلوگیری شود.

گل رعنا زیبا در خاک های مختلف رشد میکند اما بیشترین رشد و عملکرد را در خاک های لومی شنی سبک با زهکشی مناسب خواهد داشت.

گل رعنا زیبا توسط بذر تکثیر می شود و به دو صورت کاشت مسقیم بذر یا انتقال نشاء در زمین اصلی، می تواند کاشته شود.