هایپر تره بار | نهال انگور ژاپنی

زینتی و کمیاب

نام: نهال انگور ژاپنی

نام انگلیسی: Japanese silverberry، autumn olive

نام علمی: Elaeagnus umbellata

مشخصات:

انگور ژاپنی که به انگور نقره ای ژاپنی یا زیتون پاییزی معروف است، بومی آسیای شرقی است که زیستگاهش از هیمالیا به سمت شرق تا ژاپن متغیر است. این گیاه یک گونه تهاجمی است که قادر است حتی زمین های بی حاصل را به آسانی احاطه کند و حتی به یک گیاه مشکل ساز در مرکز و شمال شرقی ایالات متحده و اروپا تبدیل شده است.

انگور ژاپنی به عنوان یک درختچه برگریز یا درخت کوچک رشد می کند و به طور معمول تا ارتفاع ۳٫۵ متر با یک تاج متراکم رشد می کند و مناسب کاشت در مناطق سرد و معتدل است. این گیاه معمولاً خارهای تیزی را به شکل شاخه بوجود می آورد. گلهای انگور ژاپنی معطر و خوشبو هستند و در خوشه هایی با رنگ سفید تا زرد، طول ۸ الی ۹ میلی متر و قطر ۷ میلی متر بوجود می آیند و چهار گلبرگ دارند.

برگهای گیاه انگور ژاپنی بصورت متناوب و بطول ۴ الی ۱۰ سانتیمتر و عرض ۲ الی ۴ سانتیمتر با حاشیه های موج دار هستند که در اوایل بهار ظاهر می شوند. برگها با فلس هایی به رنگ نقره ای پوشیده می شوند. اما به همان اندازه که این فلس ها در طول تابستان از بین می روند، برگها سبزتر می شوند. قسمت زیرین برگ با مقدار بیشتری از فلس های نقره ای پوشانده می شود. تفاوت این گونه با زیتون روسی E. angustifolia آنست که برگ های زیتون روسی تا زمان ریختن برگها در پاییز، نقره ای باقی می ماند.

گلها در خوشه های یک الی هفت تایی در زیر برگها ظاهر می شوند. آنها به رنگ زرد مایل به سفید ، معطر ، (اغلب معطر) و دارای یک تاج با چهار گلبرگ به طول ۱ سانتی متر هستند. آنها منبع مهمی از شهد برای گرده افشانانی مانند زنبورها هستند.

میوه انگور ژاپنی زیبایی منحصر به فردی دارد. این میوه کوچک قطری به اندازه ۰٫۶۵ تا ۰٫۸۵ سانتیمتر دارد. میوه نرسیده انگور ژاپنی به رنگ نقره ای و زرد است. این میوه هنگام رسیدن به رنگ قرمز با خال های نقره ای یا قهوه ای مشاهده می شود. میوه های رسیده پالپ دار ، آبدار و شیرین است که به طول ۳ الی ۹ میلی متر و قطر ۵ میلیمتر و وزن متوسط ​​۱۳۷ میلی گرم است و پوسته ای نازک کل میوه را پوشانده است. بدلیل داشتن عطر و طعم شیرین و گاهاً ملس، میوه انگور ژاپنی را می توان برای مربا، چاشنی ها، طعم دهنده و یا بصورت تازه خوری مصرف کرد. میوه انگور ژاپنی حاوی کاروتنوئیدها ، از جمله مقادیر قابل توجهی لیکوپن است.