هایپر تره بار | نهال گواوا قرمز

نام: نهال گواوا قرمز یا زیتون قرمز یا جوافه قرمز

نام انگلیسی:  Strawberry Guava

مشخصات: نهال گواوا درختچه ای همیشه سبز با برگ های متقارن کشیده و بیضی شکل از خانواده میرتاسه است که گلهای بسیار معطر دارد. درختچه گواوا بومی آمریکای حاره و نیمه حاره است و در آمریکای مرکزی، پرو و برزیل نیز می روید. گواوا در تمامی کشورهای گرمسیری استوایی و ایران قابل کشت است. این گیاه سال ها قبل به ایران وارد شد و در شمال و عمدتا در جنوب ایران رشد و تکثیر پیدا کرد. گواوا که در نواحی جنوبی کشور آن را زیتون یا جوافه می نامند، از میوه های مناطق گرمسیری دارای خواص دارویی است که نهال آن از سال سوم الی چهارم شروع به باردهی میکند و برای باغداران بسیار درآمدزا است. عمر اقتصادی این درخت سی سال است و هر ماه استعداد گلدهی دارد، در مناطق شمالی در سال دو بار و در مناطق جنوبی در سال سه بار گل می دهد. گل های گواوا بسیار خوشبو است. دوره گلدهی تا برداشت میوه گواوا در مناطق مختلف متفاوت است، اما بهترین کیفیت میوه این گیاه  زمانی است که میوه ها در فصل خشک رسیده باشند. میوه گواوا عموما پس از مدت ۹۰ تا ۱۵۰ روز می‌رسد. نهال گواوا در مناطق معتدله (نظیر شمال کشور) ، مناطق نیمه گرمسیری و مناطق گرمسیری قابل کشت است.
برگ های این گیاه کرک دار است ورنگ پوسته تنه آن سبز یا قهوه‌ای متمایل به قرمز است. این گیاه ریشه ای عمیق و پرپشت دارد و زمان گلدهی متداول آن ماه های بهمن و اسفند است و گل هایی به رنگ سفید و معطر دارد. میوه آن به انار کوچک و زیتون شباهت دارد، به همین سبب بومیان آن را زیتون محلی می نامند. رنگ گوشت میوه گواوا قرمز، سفید یا زرد است و مزه میوه رسیده اش شیرین، ترش و یا ملس با بویی بسیار مطبوع است.
مصارف: گواوا از مهمترین میوه های مناطق گرمسیری دنیاست که از لحاظ اقتصادی و تغذیه دارای اهمیت ویژه ای می باشد. میوه آن به صورت تازه خوری و در صنایع تبدیلی به منظور تهیه آب میوه ,کمپوت,اسانس و پودر استفاده می شود. گواوا میوه ای شیرین دارد و به صورت خام یا در مربا ، ژله و نوشیدنی قابل مصرف است. همچنین گواوا با توجه به ویژگی های خاصی که دارد به عنوان یک پوشش سبز و حافظ خاک کارایی دارد و به عنوان تثبیت کننده خاک جهت جلوگیری از فرسایش بادی و آبی و به صورت کمربند سبز در اطراف شهرهای کویری و گرمسیری و در کنار جاده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اطلاع از قیمت و سفارش نهال گواوا قرمز تماس بگیرید.