هایپر تره بار | گل ستاره ای

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

گل ستاره ای : Aster

خانواده : Compositae

نام انگلیسی : starwort

گیاه چند ساله ای است که تا دمای  مقاوم می باشدو برای مناطق ساحلی مناسب نیست.

گل ستاره ای چند ساله،دارای گنه های متعدد و انواع هیبریدی زیادی می باشد. معروف ترین گونه آن میناهای پائیزی است که ارتفاعی در حدود ۳۰ سانتیمتر تا یک متر دارند و اکثر آن ها که به فروش می رسند ارقام دورگ هستند. این گیاهان پس از رشد به شکل بوته هایی متراکم متشکل از برگ های باریک در می آیند و گل آذین های مینایی شکل آن ها تکی یا تقریبا دوتایی بوده و پهنایی به اندازه ۲ تا ۵ سانتیمتر دارند. کاشت متراکم ارقام هیبریدی کوتاه قد این گیاه تقریبا توده های یکپارچه و یکرنگی را تشکیل می دهند.

گونه های قد بلند تر دارای گل های زیباتر و بزرگ تر هستند اما اغلب نیاز به قیم دارند. گل های آن به رنگ ارغوانی و صورتی « از روشن تا تیره » به همراه سفید و قرمز جگری است. معمولا فصل گلدهی آن اواسط تابستان تا پاییز است.

گل های ستاره ای چند ساله نسبت به خاک حساس نیستند، اما به نور کامل خورشید  آبیاری مداوم و منظم نیاز دارند. یکی از مشکلاتی که ممکن اس این گیاهان با آن مواجه شوند بروز بیماری قارچی در آن ها است. اگر به طور مرتب این گیاهان را با تقسیم بوته تکثیر نماید بهتر رشد می کنند، بنابراین تقریبا یکسال در میان کپه ها را از خاک خارج کرده و آن ها را تقسیم کنید.

در مناطقی که زمستان های سرد دارند این کار را در اوایل بهار انجام داده و در مناطق معتدل تر این کار را در بهار یا پاییز انجام می دهند.