هایپر تره بار | پیچ سیب زمینی شیرین

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: پیچ سیب زمینی شیرین

نام انگلیسی: Sweet potato vine

نام علمی: Ipomoea batatas

خانواده: bindweed or morning glory

مشخصات: 

پیچ سیب زمینی شیرین یک گیاه زینتی رونده و پوشاننده است که به دلیل داشتن برگ های بسیار زیبا و خوشرنگ در فصول گرم برای مصارف تزیینی بسیار مورد توجه است. نام این پیچک به دلیل هم خانواده بودن این گیاه با سیب زمینی شیرین برایش انتخاب شده است. شاخ و برگ های پیچ سیب زمینی شیرین با رنگ های بی نظیر  و خاص خود حس گرمسیری به باغ می بخشد و در طیف وسیعی از رنگ ها و اشکال مختلف وجود دارد.

پیچ سیب زمینی شیرین می تواند تا ۳ متر در طول و حدود ۲ متر در عرض رشد کند و اغلب به عنوان گیاه پوشاننده در کف باغچه ها، گلدان ها و فلاور باکس ها به عنوان پوشش خاک استفاده می شود. آنها همچنین می توانند در کنار پیچ های رونده دیگر و یا یک درختچه زینتی خاص پرورش یافته به آن گیاه جلوه بیشتر دهند. از سیب زمینی شیرین همچنین برای جلوگیری از فرسایش خاک نیز استفاده می شود.

پیچ سیب زمینی شیرین گلدهی بسیار کمی دارد و در اغلب مواقع اصلا گل نمیدهد. گل های این گیاه لوله ای شکل به رنگ بنفش اسطوخودوس یا صورتی هستند و عمدتا در شاخه های قدیمی تر ظاهر می شوند البته همانطور که پیشتر بدان اشاره شد این گل هابه ندرت قابل مشاهده اند. پیچ سیب زمینی شیرین روزانه نیاز به حداقل ۶ ساعت آفتاب کامل دارد و تا حدود کمی سایه را متحمل است. شاخ و برگ این گیاه در سایه به رنگ های مختلف اعم از قهوه ای ، طلایی ، برنز ، قرمز ، بنفش و تقریباً سیاه دیده می شود. بعضی از آنها دارای تنوع در رنگ و یا ابلق هستند. برگهای پیچ سیب زمینی شیرین قلبی شکل و پنجه ای، شبیه به برگ درخت افرا یا پاپیتال است. در آفتاب کامل غنی ترین رنگ در برگ ها شکل میگیرد.

سیب زمینی شیرین همانطور که از نامش پیداست یک گیاه غده ای است. این غده ها خوراکی هستند اما مصرف آنها چندان رایج نیست. برگهای سیب زمینی شیرین بدلیل داشتن ماده اصلی LSD را در صورت بلع برای حیوانات خانگی بسیار سمی هستند. اگر حیوان خانگی شما علائم استفراغ ، اسهال یا توهم دارد ، فوراً با دامپزشک یا مرکز درمانی تماس بگیرید.

برای کاشت، پیچ سیب زمینی شیرین به یک مکان آفتابگیر، خاک غنی با زهکشی خوب نیاز دارد. این گیاه شرایط گرم و مرطوب مشابه زیستگاه بومی خود را ترجیح می دهد و ممکن است در آب و هوای خشک و کویری موفق به رشد نشود. در مناطق خنک تر، می توان با کاشت این گیاه در یک مکان گرم مانند یک دیوار رو به جنوب یا پاسیوی گرم، عملکرد رشدی آن را افزایش داد.