هایپر تره بار | یاس چمپا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: یاس چمپا 

نام انگلیسی:  Royal Jasmine

نام علمی: Jasminum grandiflorum

خانواده: Oleaceae

مشخصات

 یاس چمپا ، درختچه ای است رونده که ابتدا بشکل بوته است و بعد رونده میشود و با هرس میتوان آنرا کوتاه نگه داشت . این درختچه  به ارتفاع بین ۳ تا ۵ مترمی رسد. این گیاه ساقه ای نازک و سبز رنگ و برگچه هائی مرکب به تعداد ۵ تا ۱۱ تایی در یک شاخه دارد که برگچه انتهایی روی شاخه معمولا بزرگتر است. بیشتر برگهای مرکب این رقم بصورت متقابل و به طول ۶ تا ۱۲ سانتی متر هستند. همچنین برگها به رنگ سبز تیره و گلهای آن سفید و گاها خارج گلبرگها صورتی رنگ و بسیار معطر است .

تصویر۱- یاس چمپای گلدانی در سایز های متنوع در گلخانه هایپر نهال

یاس چمپا ، دارای برگهای ظریف و گلی زیبا است و عطر زیادی دارد . ولی در منزل خوب نمی ماند ، زیرا این گیاه به روشنایی زیاد احتیاج دارد. از گل یاس چمپا درصنایع عطر سازی استفاده فراوانی می شود. یاس چمپا ، از خرداد تا مهرماه گل دارد. بعد از اتمام گل و همچنین قبل از شروع رشد ، باید یک هرس قوی روی بوته انجام گیرد . 

یاس چمپا گیاهی است بسیار مقاوم که شرایط آب و هوایی گرم و خشک را ترجیح میدهد. این درختچه در زمستان سرمای چند درجه زیر صفر را تحمل می کند ، ولی در گرمای بالای ۵ درجه سانتیگراد بهتر رشد می کند .  با هرس می توان آن را به شکلهای مختلفی تزیین کرد، قابلیت  کاشت و نگهداری در گلدانهای بزرگ را دارد در صورتی که گلدان در ارتفاع گذاشته شود، این گیاه به شکل آویز در می آید. یاس چمپا بومی هندوستان می باشد و به روش قلمه زدن و انواع روشهای خوابانیدن قابل تکثیر است.  ازدیاد این درختچه بوسیله قلمه سبز ، در خرداد ماه انجام می شود. همچنین کوددهی این گیاه برای رشد بیشتر بهتر است در اواخر فصل بهار انجام شود. آبیاری این گل بسته به فصل متفاوت است.