هایپر تره بار | یاس عمامه ای

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: گل یاس عمامه ای

نام انگلیسی: Grand duke of Tuscany یا   Rose jasmine یا  Butt Mograw

خانواده: Oleaceae

مشخصات

یاس عمامه ای که در دنیا بیشتر با نام ” دوک بزرگ تاسکانی ” ( grand duke of tuscany ) شناخته می شود، گونه ای است که بومی نواحی فیلیپین و هیمالیا می باشد.  این گیاه در اصل واریته ای از همان یاس رازقی است که از دورگه گیری و پیوند بین گیاهان مناطق مختلف بوجود آمده است. به نظر می رسد که بدلیل پرطرفدار بودن این گونه در اروپا و سواحل مدیترانه بنام دوک بزرگ تاسکانی معروف شده باشد. یاس رازقی  واریته های دیگر هم دارد که هر کدام ویژگی های درون نژادی مخصوص به خود را دارند ؛ داشتن گل هایی بزرگ و زیبا ، رشد بسیار آرام ، تمایل به بالاروندگی و حساسیت زیاد به شرایط محیطی از ویژگی های یاس عمامه ای است . این گل از نظر ظاهر بسیار شبیه گل رز می باشد و عطر کمی دارد. یاس عمامه ای برای رشد به نور آفتاب احتیاج دارد اما آفتاب سوزان تابستان برای آن مضر است.

رشد این رقم بسیار کند بوده و بین ۳۰ الی ۹۰ سانتیمتر رشد میکند. عمر گل این رقم حدود یک روز است .

این رقم دارای دو دوره گلدهی است گلدهی بهاره که از اردیبهشت ماه آغاز میشود  و گلدهی پاییزه که در آبانماه شروع می شود. مقدار گلدهی پاییزه آن بیشتر از بهار است.

تصویر ۱- گل یاس عمامه ای که بدلیل شکل ظاهری آن در ایران به این نام شناخته می شود.

بدلیل حساسیت این رقم به سرما پروش این گل در گلخانه ها ممکن است. همچنین در کشور ما پرورش این گل بیشتر در مناطق گرم و مرطوب متداول است . نظیرگیلان،مازندران، فارس و خوزستان. در منطقی که هوای سرد دارند بهتر است با سرد شدن هوا در پاییز این گیاه به محیط منزل و فضاهای دربسته منتقل شود.

خاک مناسب یاس عمامه ای باید فاقد هرگونه آهک بوده و در فصول گل دهی این گیاه نیازمند کود دهی است. آبیاری این گیاه باید متناسب با فصل باشد مثلا در فصل تابستان این گیاه نیاز به آبیاری روزانه دارد و در سایر فصول باید بنا به خشک بودن خاک آبیاری شود.