هایپر تره بار | نهال خرمای مجول
11 آذر 1397

نام : نهال خرمای مجول/نخل مجول (MEDJOOL)

مشخصات: خرمای مجول متعلق به کشور مراکش و بهترین نوع خرما از نظر رنگ، طعم و اندازه در جهان است. رقم خرمای مجول رقمی وارداتی به کشور بوده و تعداد معدودی از آن در کشور موجود است و از آنجایی که از کیفیت بالایی برخوردار است تکثیر آن به روش فناوری کشت بافت گیاهی بسیار سودمند و قابل بهره برداری است. خرمای مجول را می توان به دو صورت تازه یا خشک مصرف کرد، اماخشک کردن ، طول عمر آنها را افزایش می دهد و از فساد زودهنگام آن جلوگیری می کند.
خرمای مجول دارای پوست قهوه ای رنگ تیره با عطر و طعمی است که شبیه به کارامل توصیف می شود. وقتی خرمای مجول خشک شده را در دست خود نگه می دارید، ابتدا احساس می کنید که بافتی چروکیده و محکم دارد، اما سریع قضاوت نکنید – بعد از گاز زدن یک خرمای مجول ، متوجه خواهید شد که درون آن نرم، مرطوب و گوشتی است.
خرما های مجول در اندازه های مختلف و متفاوتی وجود دارند و در حال حاضر استانداردهای صنعتی برای اندازه آن ها وجود ندارد. بعضی مواقع خرماهای مجول را “بزرگ”، “درشت” یا “فوق العاده” توصیف می کنند که یک اشاره کلی به طول آنها و منطقه ی رشد آنهاست. خرمای مجول به دلیل اندازه بزرگ و طعم دلپذیرش بسیار مشهور می باشد.اندازه ی خرمای مجول به حدود ۷ سانتی متر هم می رسد. اگرچه مجول در رده ی خرمای نرم طبقه بندی می شود اما سخت تر و ارتجاعی تر از بسیاری از خرماهای نرم است که این خصوصیات مجول را به یک انتخاب عالی برای تولید تجاری خرما تبدیل کرده است.

شرایط آب و هوایی: نخل خرمای مجول در تابستان نور و آفتاب فراوان می طلبد. نخل خرمای مجول نسبت به شوری و خشکی طولانی مقاوم است و پس از رشد و استحکام ریشه ها در زمین می تواند دوره ی طولانی بدون آبیاری زنده بماند.نخل بالغ خرمای فوق می تواند در برابر افت دما تا چندین درجه زیر صفر برای مدت کوتاهی مقاومت کند. نخل مجول برای تولید خرمای فراوان به گرما و آفتاب تابستانی مناسب، هواییی با رطوبت کم و به آبیاری مرتب در طول ماه های گرم تابستان نیاز دارد.