هایپر تره بار | درختچه یاس کالیفرنیا

برای اطلاع از قیمت و سفارش محصول لطفا تماس بگیرید

نام: درختچه یاس کالیفرنیا

نام لاتین: californian lilac,wild lilac,soap brush

نام علمی: CEANOTHUS VICTORIA

خانواده:   RHAMNACEAE

مشخصات: یاس کالیفرنیا درختچه ای است همیشه سبز متعلق به خانواده  Rhamnaceae (عناب) که بومی ایالت کالیفرنیای آمریکا و محدوده کلمبیا تا اورگان میباشد. این گیاه به صورت خود رو در دامنه کوههای آفتابی و مناطق ساحلی کالیفرنیا میروید. این گیاه بوته ای با گلهای زیبا و معطر میباشد که فقط متعلق به آمریکا است و به عنوان پوشش گیاهی، مرزبندی و دیوارکشی (پرچین) و همچنین به عنوان  بادشکن کاشته میشود. یاس کالیفرنیا گیاهی همیشه سبز ، پرعمر و پر دوام است و گونه های مختلف از آن هم بصورت خیلی کوتاه ( خوابیده بر روی زمین ) و هم به صورت بوته ای بلند با ارتفاعی در حدود ۴ تا ۵ متر و گستردگی بین ۱ تا ۲ متر مشاهده می شود. برگهای یاس کالیفرنیا براق و با آرایش مخالف هم بر روی ساقه قرار میگیرند. این  برگها منبع غذایی خوبی برای گوزن ها ، خارپشت ها و بلدرچین ها بشمار می آیند.
فصل گلدهی از اواسط بهار تا اواسط تابستان است ، گلها کوچک و معطر بوده، به رنگهای آبی کم رنگ ، آبی پررنگ، ارغوانی و گاها سفید و در خوشه هایی متراکم ظاهر میشوند. میوه حاصله از گلها که به صورت کپسولی سخت است حاوی تعدادی دانه (بذر) است.
خاک مناسب یاس کالیفرنیا خاک شنی ، ماسه ای ، لومی و خوب زهکشی شده است. این گیاه در خاک سنگین و رسی رشد نمیکند. یاس درختی در معرض پوسیدگی ریشه قرار دارد به خصوص زمانی که خاک زهکشی خوبی نداشته باشد. این گیاه نیاز به نور کامل آفتاب دارد و نباید در سایه باشد. یاس کالیفرنیا به سرما مقاوم نیست دمای بین ۹ تا ۲۱ درجه برای این گیاه مناسب است. در ابتداری کاست این گیاه به آبیاری زیاد نیاز دارد ولی بعد از سازگاری بوته با محیط به آبیاری کم و عمیق نیازمند است. کوددهی در اواخر زمستان صورت می گیرد و بهتر است از کودهایی که فسفر دارند استفاده نشود . این گیاه پس از پایان گلدهی نیاز به هرس سرشاخه دارد.

تکثیر: این گیاه به دو روش قلمه زنی و بذری تکثیر می شود. بذر های این گیاه ماندگاری خوبی دارند و می توانند ذخیره شوند. اوایل تابستان تا اواسط پاییز ، زمانی مناسب برای قلمه زدن یاس کالیفرنیا میباشد.