هایپر تره بار | گلدان گیاه زینتی
1 شهریور 1397

ظروف کاشت گلها:

ایجاد گل هایی شاداب و حقیقتا قابل اعتماد در داخل ظرف آسان خواهد بود و این عمل تقریباً تا زمانی که شما از برخی رهنمودهای ساده پیروی کنید، به راحتی انجام می شود. انتخاب گیاهانی که در آب و هوای محل مورد نظرتان به خوبی رشد می کنند، تغذیه و آبیاری، آراستن و مرتب کردن آنها سبب می شود تا مدت طولانی شکوفه های فراوانی بدهند. در کشت های ظرفی، گیاهان یک ساله قسمت اصلی گیاهان داخل ظرف را تشکیل می دهند. اما برخی از گیاهان چند ساله نیز در داخل ظرف به نحو مطلوبی رشد می کنند.

به محض این که گیاهان جوان در گلخانه محلی با در مرکز باغ به وجود آمدند و خطر یخبندان و سرمای شدید از بین رفت، شما می توانید شروع به کاشت این دسته گل های شاداب کنید. ابتدا ، به ظرف هایی با حداقل ۴۵سانتیمتر عرض و ارتفاعی برابر آن نیاز خواهید داشت. عمل انتقال به گلدانهای بزرگتر علاوه بر این که فضای زیادی را برای ریشه گیاهان بوجود می اورد بلکه باعث افزایش رشد گیاه نیز خواهد شد. بهترین ظروف شامل گلدانهای سفالی، لعابی، چوبی، فایبر گلاس، بشکه های نصفه یا گلدانهای جعبه ای می باشند. هر کدام را که خواستید انتخاب نمائید و درون آنها را با ترکیب مناسبی از خاک گلدانی که در صفحه ۴۵توضیح داده شده پر کنید.

برای این که گیاهان شما ظاهری زیبا و ژرژشت ژیدا کنند می بایست در حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر از یکدیگر فاصله داشته باشند، که این فاصله بسیار کمتر از فاصله گیاهان در داخل باغ است. وادار کردن گیاهان به رقابت برای به دست آوردن فضای بیشتر باعث رشد نامنظم آنها و بالاخره ریزش گلهای آنها خواهد شد.

به گیاهان آب و کود فراوان بدهید تا آنها به خوبی شروع به رویش کرده رشد خوبی داشته باشند. هرگز نگذارید که خاک رطوبت خود را از دست بدهد.

چگونه گلها را شاداب نگه داریم ؟

کودهایی که موادغذایی را در هر وعده آبیاری به آرامی، در اختیار گیاه قرار می دهند، انتخاب خوبی برای افزایش رشد این گیاهان می باشند. اگر شما در برخی مواقع احساس می کنید که با پاشیدن کودی که به آرامی آزاد می شود گیاه به اندازه کافی تغذیه نمی شود، شما می توانید این کمبود را با استفاده گاه گاهی از کودهای مایع جبران کنید یا می توانید کاملاً از کود مایع (هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار) استفاده نمائید.

آراستن گیاهان نه تنها به پاکیزه نگه داشتن گیاه، کمک می کند بلکه دارای فوائد خاصی می باشد. در بسیاری از گیاهان باعث می شود که آنها به جای این که انرژی خود را صرف گلدهی کنند صرف تولید دانه کنند و این در صورتی است که گلهای پژمرده را نچینید. چیدن روزانه گلهای پژمرده به گل دهی مستمر گیاه کمک می کند. گیاهان سریع الرشد نازیبا را می بایست سر برداری یا از نوک پنسمان کرد. این عمل باعث می شود گیاه شاخه بیشتری تولید کند که این امر نیز باعث افزایش میزان گلدهی در گیاه می شود. ز